Wednesday 27 July 2011

Quiche cu ciuperci şi praz


Cred că cel mai mare succes al petrecerii a fost quiche-ul cu ciuperci şi praz. Chiar şi cei care erau convinşi luptători anti-praz s-au dedat la el. Mie unuia îmi place să fac blatul singur. Se poate cumpăra. Ultima oara am văzut şi la Mega Image, însă prefer să folosesc ingredientele mele naturale.

Aluatul e cel clasic de pate brisee (adică tartă). Se iau 200 g de făină, 130 g de unt, ½ linguriţă de sare şi vreo 2-3 linguri de apă f rece. Făina se amestecă cu sarea apoi se pune untul şi se frământă până când începe să se facă o cocă. Se adaugă apa rece şi se frământă în bol, până ce coca se ia de pe marginile vasului. Apoi se înveleşte în folie de plastic şi se pune la frigider, timp de vreo 3-4 ore. (Eu de regulă fac coca seara şi o pregătesc a doua zi sau se mai întâmplă să fac porţie dublă sau tripă, atunci împart aluatul şi ce nu-mi trebuie pun la congelator, unde stă 2-3 luni. )

După ce s-a răcit aluatul se întinde cu sucitoarea pe un blat dat cu făină, până se obţine un blat gros de jumătate de deget. Se pune în tava unsă şi se lasă ca pe margini să stea mult pe dinafară. Marginile rămase în exces nu se taie. Se găureşte cu furculiţa fundul aluatului şi se pun nişte boabe de fasole uscată cât să acopere suprafaţa blatului. Se dă la cuptor, până se aureşte.

Pentru umplutură am folosit un praz de dimensiuni medii. L-am curăţat şi l-am spălat f bine. L-am tăiat pe verticală şi l-am mai spălat odată, apoi l-am tăiat rondele subţiri. Am tăiat şi ciupercile, curăţate în prealabil. Am pus prazul la călit în puţin unt, apoi când deja era pe jumătate călit am pus ciupercile peste şi am lăsat la foc mic până ce s-a călit totul şi s-a evaporat apa. Într-un bol am pus 200 ml de smântână pentru gătit, 3 ouă, sare, busuioc, piper, nucşoară, după gust. Le-am amestecat şi am adăugat 150 g de caşcaval ras. Compoziţia asta am turnat-o în tigaie peste praz şi ciuperci. Am amestecat din nou şi am vărsat totul pe aluatul copt în prealabil. Am pus totul, din nou, la cuptor, pentru 20 de minute. :)





2 comments:

  1. ahhhh l-am ratat, aveam alt focus, lichid, fir-ar. poate repeti figura :)
    alex

    ReplyDelete
  2. O vom repeta cu siguranta. Dar chiar ma mira ca n-ai mancat din el. :D

    ReplyDelete