Tuesday 19 July 2011

Din categoria: Cu ce am servit prietenii de ziua mea !




M-am gândit la un moment dat că ar fi destul de înţelept să pregătesc, pe lângă cele multe dulciuri şi lucruri sărate.

Iniţial voiam să fac spirale cu nucă, aşa cum se fac la noi în Ardeal şi de aici mi-a venit ideea de a schimba nucile, pentru o umplutură sărată. Am făcut mici cercetări privind aluatul şi m-am decis să fac ceva cu busuioc.

Am făcut mai întâi coca din 3 căni de făină, 1 lingură de bicarbonat de sodiu, ½ lingură de sare, 50 g de unt, 60 g de caşcaval (am folosit un caşcaval simplu şi ieftin, Dalia) şi lapte cât cuprinde (vreo 2 căni). Am amestecat ingredientele uscate apoi am început sa incorporez untul, am pus caşcavalul ras şi am turnat lapte, puţin câte puţin, până am obţinut un aluat elastic. Am aşezat aluatul pe blatul dat cu făină şi l-am întins până a ajuns cam de un deget.

A venit rândul umpluturii. Într-un blender am aşezat 10 frunze de busuioc, 4 ciuperci tăiate cuburi, o linguriţă de sare şi una de piper, 50g caşcaval ras şi 5 linguri de ulei de măsline. Am lăsat ca blenderul să-şi facă treaba, până se obţine o pastă. Pasta am întins-o uniform pe cocă, am rulat-o şi cu un cuţit ascuţit am tăiat felii „franzela” obţinută.

Le-am aşezat într-o tavă, pe o hârtie de copt, la distanţă potrivită, pentru că ele cresc în cuptor şi nu voiam să se lipească una de alta. Le-am dat la cuptor, până au devenit aurii. Şi atât !

Va urma !

No comments:

Post a Comment