Wednesday 9 November 2011

Terina in aluat




Acum cateva saptamani am organizat prima masa dintr-o serie propusa, alaturi de prieteni, de gatit si petrecut timp impreuna, pe care cu timpul ne-am gandit s-o extindem ca un mijloc de socializare :d. Nu e vorba de seri foarte sofisticate, doar mancare buna si o seara placuta. La prima cina am pregatit o terina in aluat, inspirat putin din alte retete, insa si cu amintirea din copilarie a meat-loaf-ului, care se face pe la noi. In primul rand am facut un aluat din 500 g faina alba amestecata cu 20 g de sare si 200 g de unt la temperatura camerei. Am amestecat ingredientele astea pana am obtinut un amalgam ce aducea la textura a nisip si am adaugat 5 galbenusuri de ou si 125 ml de apa rece, amestecate in prealabil. Am framantat tot aluatul si l-am pus intr-o folie si-n frigider, cat am pregatit carnea. Am luat 300 g carne de vita si 250 g carne de porc tocate si le-am amestecat cu 2 oua, 2 linguri de pesmet si multe condimente: 1 lingurita de praf de chimen, 1 lingurita de scortisoara, sare, piper, menta, boia. Am amestecat totul foarte bine si m-am apucat sa intind aluatul, sa fie cam de un deget grosime. Am tapetat cu aluatul o tava de chec, unsa cu ulei in prealabil. Am asezat pasta de carne in tava si am invelit-o cu aluatul si i-am aranjat marginile. Am uns aluatul c-un galbenus si l-am dat la cuptor, timp de 40 de minute, adica pana cand s-a facut auriu si la testul cu scobitoarea, aceasta iesea fierbinte. Din pacate pozele nu au iesit extraordinare, dar terina a fost devorata, in no time.

2 comments:

  1. Gratulálok a blogodhoz! Nagyon jó ötlet a barátokkal közös vacsora - ezt a műfajt én is gyakorlom időnként. Finomakat főzöl, tetszenek az ízkombinációid, fogok még erre járni. :)

    ReplyDelete
  2. Köszönöm, Alíz !

    Én is már egy jó ideje látogatlak, titokban, az otthoni ízekért. Már tervezem is, hogy jövőre én is teszek majd el savanyút és lekvárt. Szóval látogass csak bátran.

    ReplyDelete