Wednesday 2 November 2011

Penne cu sos de cascaval si broccoli




Mda, se pare ca renovarea in bucatarie a ajuns la un stadiu in care am putut sa-mi reiau activitatea in ea si sa nu ma mai hranesc doar cu iaurt si muesli. Zis si facut, am pus mana pe un buchet de broccoli, niste penne si am imbogatit c-un sos de cascaval. Sincer, ma temeam mereu de sosul acesta, in primul rand ca am suferit multe incercari esuate. Voiam mereu sa evit folosirea fainii in compoziţie sa fie cat mai usor si nici lapte nu prea puneam. De regula iesea un fel de branza stransa pe 2-3 fire de paste si-n rest un dezastru, dar de data aceasta mi-a iesit, perfect as zice eu. Am luat 500 ml de lapte pe care l-am pus pe foc cu 4 linguri de faina si am amestecat in continuu compozitia pana a dat in clocot. Apoi am luat compozitia de pe foc am pus 50 g de unt si am amestecat pana s-a topit untul si am adaugat 50 g de branza. Eu am folosit branza gouda rasa, dar se pot folosi tot felul de branzeturi tari. Am amestecat f bine totul, pana s-a omogenizat branza cu laptele fierbinte, am pus sare, piper si nucsoara, dupa gust. In timp ce faceam sosul am fiert si pastele si inainte cu vreo 5 minute sa fie gata am aruncat broccoli-ul taiat in apa cu paste. Cand pastele au ajuns la textura dorita am tras oala de pe foc, am pus deoparte jumatate de polonic din apa in care au fiert pastele si brocolli-ul si pe astea din urma le-am strecurat. Le-am pus intr-un vas, am adaugat polonicul de apa fiarta si sosul care nu trebuie sa se raceasca, deci timing-ul si sincronizarea sunt f importante. Asta e tot si iese o cantitate din care mananca 5 persoane pe saturate.


No comments:

Post a Comment